Ugrás a fő tartalomra

Pünkösdi Keszthely Kupa 2022

 Szombat délután érkezett meg a Szigligeti öbölbe a Pünkösdi Regatta  színes kavalkádja. A rajtot követő szélcsend után itt a hajósokat élénk 8-10 csomós szél fogadta. Feleségemmel kimentünk nézelődni no meg egy kicsit összemérni a vásznainkat, persze úgy, hogy ne zavarjuk a versenyzőket. Szépen tartottuk is a tempót a gyorsabb hajókkal is. Elrobogtunk velük Gyenesdiásig aztán szépen hazamentünk, mert másnap készültünk a Keszthely kupára.

A hagyományos Pünkösdi Regatta  Öböl Kupa mellé a szervezők egy „amatőr” versenyt is szerveztek a Keszthelyi öböl területére, azoknak a vitorlázóknak, akik nem igazolt sportolók vagy bármilyen okból nem tudták vállalni a Pünkösdi Regatta  részvételt. A Keszthely Kupa kiírása a rajtidőt kivéve mindenben megegyezett a Pünkösdi Regatta   kiírásával, a hajókat fél órás késleltetéssel indították a nagy Regatta után. A Dynamic 35-ös hajómmal a szokásos mancsaftjaimat kiegészítve Bíró Karesz is velünk tartott, hogy összemérjük a hajót a többiekkel. Gyakorlásnak szántuk ezt, hiszen alig vitorláztunk még a ViNo-Bá Xystonnal. Tudtuk, hogy ez jóval gyorsabb lesz mint az előző FPC30-asom, de nem tudtuk mennyire. Jó korán elindultunk Balatonmáriáról, hogy a regatta mezőnyének rajtja előtt már ott legyünk, ne kapjuk szembe a tömeget.


A 157 hajó 12:30-kor rajtolt el mi 13:00-kor. Bíztam benne, hogy a fél órás késleltetéssel is pár hajót utolérünk majd. Élénk 10-12 csomós ÉK-i szél fújt. A rajtot nagyon biztonságira vettem bő 20 méter maradt benne, így 6-7 hajó is sokkal korábban vette a rajtvonalat, mint mi. Azonban éreztem, hogy robog a hajó, 200 méter után már csak egy katamarán és a Szkiff volt előttünk. Gyorsan legyalogoltuk a mezőnyünket. Mivel jól kifújt szél volt ezért nem terveztem túl sok tack váltást. Figyeltem a Szkiff pályáját és loholtam mögöttük a tack váltások szépen sikerültek és méterről méterre hoztuk be a regatta lassabb hajóit. A györöki bójához közeledve a gyorsabb hajók már genakkerekkel és spinakkerekkel robogtak szembe, nekünk még bő 500 méter volt a fordulóig. Kerestem egy szabadabb területet és átvágtam közöttük. A bóját északi irányból közelítettük. Elkezdtük a spinakker előkészítését. Eredetileg a kisszeles spimet szerettem volna felhúzni, de a nagy reggeli pakolásban kitettem a hajóból, így maradt a nagy, reméltem nem tépjük el az első versenyen. 15-16 csomós szélben fordultunk a terelő bólyás pályajelnél ekkor már 8-10 hajót megelőztünk a regattából is. A Spi szépen felment tökéletes bekötés mindenhol és a hajó meglódult, simán bírta ezt a szelet, főleg, hogy 8 csomó fölött robogtunk, így a szelet alig éreztük hátulról. Középvizen mentem és mivel elég jó szél volt 150 fokról hagytam hogy kergessen minket a szél. Az volt az érzésünk, hogy a többiek állnak hozzánk képest. Eszméletlen rohanásba kezdtünk, ugyanakkor a 18 csomós befújások mellett is a hajó nagyon stabilan ment.


Gyenesdiás magasságában már láttuk a Zala torkolatnál kitett bóját és itt meghalzoltunk és robogtunk tovább a bója felé, itt már nem számoltuk hány hajó mellett mentünk el. A bója előtt ismét biztonsági fordulóra készültünk fel idejekorán leszedtük a spit, így hagytunk 20-30 métert a pályában itt. Aztán megkezdődött a futtatott negyed szeles rohanás a keszthelyi célvonal felé. Itt még 4-5 hajót utolértünk a végén egy komoly csatát megvívtunk és végül is a kategóriánkban (YSI/1) a második helyen futottunk be a Szkiff mögött, mint kiderült a regatta 111-ik helyén befutó hajó előtt. Jól éreztük magunkat, élvezetes rohanás volt. A pályát 1:47 alatt futottuk meg. 



A csapat nagyon rendben volt, hiba nélkül hoztuk le a pályát alapvetően a biztonságra törekedve.

Mancsaftjaim: Horváth Csaba, Lenkey Csaba, Szalai Szabolcs és Bíró Károly volt. A háttérben a feleségek persze ezerrel szurkoltak nekünk, nem is az eredmény miatt, inkább, hogy élvezzük az új hajót, ami maximálisan bejött. 

Van még mit gyakorolni, és a beállításokkal is sokat kell még kísérletezni, de egy ilyen remek kezdés azért elég sok lendületet ad. Készülünk tovább a Kékszalagra!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

23. Rizling Kupa – amikor négy kéz éppen elég!

Régóta szerettem volna kipróbálni, mit tudunk Horváth Csaba barátommal kihozni ketten a hajóból, és most adódott alkalom erre a 23. Rizling Kupán, amit Ábrahámhegyen rendeztek a Nyugat Balatoni Regatták sorozat 4. állomásaként. A Kupa jóval régebben indult, mint a sorozat, így sok visszajáró vitorlázó volt már erre a versenyre. Én még nem voltam Ábrahámon és őszintén a Balatonnak ezt a részét kevésbé ismerem, bár nincs tőlünk messze, de annyira épp távol van, hogy ez már egy pár órás túrába nem fér bele. A 2023.07.29-én megrendezett verseny előtt sikerült jópár napot kint lennem a vizen és állítgattam a hajón. Legfőképpen a baumom és ezzel a grószom alakja nem tetszett, így a merev albámon hangoltam kicsit. Persze nagyon jól jött a vitorlázott órák száma is, ami még így is rettenetesen kevés, de több, mint amit tavasszal és nyár elején rá tudtam fordítani a vitorlázásra. Beszélve a rendezővel tudtam, hogy komoly hajók jönnek majd a versenyre, mondtam is Csaba barátomnak, hogy most le

4. Break Kupa Keszthelyen

Alig egy héttel a Kékszalag után Keszthelyen rendezték meg 2022.07.23-án a 4.Break Kupát , ami a West Open Trophy második állomása volt. Erre a versenyre összejött a család. Mindenki tud vitorlázni, így nem kellett nagyon belerázódni a dolgokba, inkább csak a szerepeket kellett leosztani. Felkapott téma most a Women on water, de nálunk a családban megszokott dolog, hogy a lányok a fedélzeten komoly feladatokat vállalnak, az igazsághoz tartozik, hogy a családban a feleségem hamarabb vitorlázott, mint én! A lánymonak meg amúgy is megvan a versenyrutinja, igaz a szárazföldön, de bezsebelt már néhány Európa és Világbajnoki címet.  Pénteken kimentünk délután kicsit gyakorolni, genakkeres menetre készültünk, mert 6-7 csomós szelet ígértek szombatra. Ezt gyakoroltuk egy rövid menetben.  Szombaton korán reggel indultunk útnak, hogy idejében odaérjünk a nevezésre és a 10 órakkor tartott kormányosi értekezletre. Minden rendben is ment, a pálya egy egyszerű up and down pálya volt. A kikötőből kim

Kékszalag főpróba Gyenesen

 Július 9-én rendezte meg a 20 éves jubileumát ünneplő Gyenesi Vitorlás Egyesület a nyugati medence 5 állomásából álló West Open Trophy első futamát, mely erős szélben zajlott. Balatonmáriáról 5 hajóval vettünk részt. A Seherezádé Dr. Rahóty Pál kormányzásával, a Gobárka Pintér Csaba kormányzásával, a Nimfa Joó Tamás kapitánnyal, a Kiwi Bíró Károly kapitánnyal és a ViNo-Bá Xyston jómagam vezényletével. Erős kreuzban kellett felkapaszkodnunk a gyenesi kikötőbe, de legalább kicsit belerázódtunk az erősszeles időjárási körülményekbe. 11:30-kor megérkeztünk, beneveztünk és 12 óra után pár perccel megvolt a kormányosi értekezlet is. Elindultunk a hajókhoz, utolsó simítások és kifutás a kikötőből. A szél nem csendesedett. Mi fockal és teljes nagyvitorlával terveztük végigcsinálni a versenyt, mivel 3-an voltunk a fedélzeten ezért úgy döntöttünk ekkora szélben nem húzunk spit. Egy kisebb reachert felszereltünk, tessék lássék, hogy jó lesz az majd a raumos szakaszokra. Háromszög alakú pályá