Szombat délután érkezett meg a Szigligeti öbölbe a Pünkösdi Regatta színes kavalkádja. A rajtot követő szélcsend után itt a hajósokat élénk 8-10 csomós szél fogadta. Feleségemmel kimentünk nézelődni no meg egy kicsit összemérni a vásznainkat, persze úgy, hogy ne zavarjuk a versenyzőket. Szépen tartottuk is a tempót a gyorsabb hajókkal is. Elrobogtunk velük Gyenesdiásig aztán szépen hazamentünk, mert másnap készültünk a Keszthely kupára.
A hagyományos Pünkösdi Regatta Öböl Kupa mellé a szervezők egy „amatőr”
versenyt is szerveztek a Keszthelyi öböl területére, azoknak a vitorlázóknak,
akik nem igazolt sportolók vagy bármilyen okból nem tudták vállalni a Pünkösdi
Regatta részvételt. A Keszthely Kupa
kiírása a rajtidőt kivéve mindenben megegyezett a Pünkösdi Regatta kiírásával, a hajókat fél órás késleltetéssel
indították a nagy Regatta után. A Dynamic 35-ös hajómmal a szokásos
mancsaftjaimat kiegészítve Bíró Karesz is velünk tartott, hogy összemérjük a
hajót a többiekkel. Gyakorlásnak szántuk ezt, hiszen alig vitorláztunk még a
ViNo-Bá Xystonnal. Tudtuk, hogy ez jóval gyorsabb lesz mint az előző
FPC30-asom, de nem tudtuk mennyire. Jó korán elindultunk Balatonmáriáról, hogy
a regatta mezőnyének rajtja előtt már ott legyünk, ne kapjuk szembe a tömeget.
A 157 hajó 12:30-kor rajtolt el mi 13:00-kor. Bíztam benne,
hogy a fél órás késleltetéssel is pár hajót utolérünk majd. Élénk 10-12 csomós
ÉK-i szél fújt. A rajtot nagyon biztonságira vettem bő 20 méter maradt benne,
így 6-7 hajó is sokkal korábban vette a rajtvonalat, mint mi. Azonban éreztem,
hogy robog a hajó, 200 méter után már csak egy katamarán és a Szkiff volt
előttünk. Gyorsan legyalogoltuk a mezőnyünket. Mivel jól kifújt szél volt ezért
nem terveztem túl sok tack váltást. Figyeltem a Szkiff pályáját és loholtam
mögöttük a tack váltások szépen sikerültek és méterről méterre hoztuk be a
regatta lassabb hajóit. A györöki bójához közeledve a gyorsabb hajók már
genakkerekkel és spinakkerekkel robogtak szembe, nekünk még bő 500 méter volt a
fordulóig. Kerestem egy szabadabb területet és átvágtam közöttük. A bóját északi
irányból közelítettük. Elkezdtük a spinakker előkészítését. Eredetileg a
kisszeles spimet szerettem volna felhúzni, de a nagy reggeli pakolásban
kitettem a hajóból, így maradt a nagy, reméltem nem tépjük el az első versenyen.
15-16 csomós szélben fordultunk a terelő bólyás pályajelnél ekkor már 8-10
hajót megelőztünk a regattából is. A Spi szépen felment tökéletes bekötés
mindenhol és a hajó meglódult, simán bírta ezt a szelet, főleg, hogy 8 csomó
fölött robogtunk, így a szelet alig éreztük hátulról. Középvizen mentem és
mivel elég jó szél volt 150 fokról hagytam hogy kergessen minket a szél. Az
volt az érzésünk, hogy a többiek állnak hozzánk képest. Eszméletlen rohanásba
kezdtünk, ugyanakkor a 18 csomós befújások mellett is a hajó nagyon stabilan
ment.
Gyenesdiás magasságában már láttuk a Zala torkolatnál kitett bóját és itt meghalzoltunk és robogtunk tovább a bója felé, itt már nem számoltuk hány hajó mellett mentünk el. A bója előtt ismét biztonsági fordulóra készültünk fel idejekorán leszedtük a spit, így hagytunk 20-30 métert a pályában itt. Aztán megkezdődött a futtatott negyed szeles rohanás a keszthelyi célvonal felé. Itt még 4-5 hajót utolértünk a végén egy komoly csatát megvívtunk és végül is a kategóriánkban (YSI/1) a második helyen futottunk be a Szkiff mögött, mint kiderült a regatta 111-ik helyén befutó hajó előtt. Jól éreztük magunkat, élvezetes rohanás volt. A pályát 1:47 alatt futottuk meg.
A csapat nagyon rendben volt, hiba nélkül hoztuk le a pályát alapvetően a biztonságra törekedve.
Mancsaftjaim: Horváth Csaba, Lenkey Csaba, Szalai Szabolcs és Bíró Károly volt. A háttérben a feleségek persze ezerrel szurkoltak nekünk, nem is az eredmény miatt, inkább, hogy élvezzük az új hajót, ami maximálisan bejött.
Van még mit gyakorolni, és a beállításokkal is sokat kell
még kísérletezni, de egy ilyen remek kezdés azért elég sok lendületet ad. Készülünk
tovább a Kékszalagra!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése