Ugrás a fő tartalomra

Pünkösdi Keszthely Kupa 2022

 Szombat délután érkezett meg a Szigligeti öbölbe a Pünkösdi Regatta  színes kavalkádja. A rajtot követő szélcsend után itt a hajósokat élénk 8-10 csomós szél fogadta. Feleségemmel kimentünk nézelődni no meg egy kicsit összemérni a vásznainkat, persze úgy, hogy ne zavarjuk a versenyzőket. Szépen tartottuk is a tempót a gyorsabb hajókkal is. Elrobogtunk velük Gyenesdiásig aztán szépen hazamentünk, mert másnap készültünk a Keszthely kupára.

A hagyományos Pünkösdi Regatta  Öböl Kupa mellé a szervezők egy „amatőr” versenyt is szerveztek a Keszthelyi öböl területére, azoknak a vitorlázóknak, akik nem igazolt sportolók vagy bármilyen okból nem tudták vállalni a Pünkösdi Regatta  részvételt. A Keszthely Kupa kiírása a rajtidőt kivéve mindenben megegyezett a Pünkösdi Regatta   kiírásával, a hajókat fél órás késleltetéssel indították a nagy Regatta után. A Dynamic 35-ös hajómmal a szokásos mancsaftjaimat kiegészítve Bíró Karesz is velünk tartott, hogy összemérjük a hajót a többiekkel. Gyakorlásnak szántuk ezt, hiszen alig vitorláztunk még a ViNo-Bá Xystonnal. Tudtuk, hogy ez jóval gyorsabb lesz mint az előző FPC30-asom, de nem tudtuk mennyire. Jó korán elindultunk Balatonmáriáról, hogy a regatta mezőnyének rajtja előtt már ott legyünk, ne kapjuk szembe a tömeget.


A 157 hajó 12:30-kor rajtolt el mi 13:00-kor. Bíztam benne, hogy a fél órás késleltetéssel is pár hajót utolérünk majd. Élénk 10-12 csomós ÉK-i szél fújt. A rajtot nagyon biztonságira vettem bő 20 méter maradt benne, így 6-7 hajó is sokkal korábban vette a rajtvonalat, mint mi. Azonban éreztem, hogy robog a hajó, 200 méter után már csak egy katamarán és a Szkiff volt előttünk. Gyorsan legyalogoltuk a mezőnyünket. Mivel jól kifújt szél volt ezért nem terveztem túl sok tack váltást. Figyeltem a Szkiff pályáját és loholtam mögöttük a tack váltások szépen sikerültek és méterről méterre hoztuk be a regatta lassabb hajóit. A györöki bójához közeledve a gyorsabb hajók már genakkerekkel és spinakkerekkel robogtak szembe, nekünk még bő 500 méter volt a fordulóig. Kerestem egy szabadabb területet és átvágtam közöttük. A bóját északi irányból közelítettük. Elkezdtük a spinakker előkészítését. Eredetileg a kisszeles spimet szerettem volna felhúzni, de a nagy reggeli pakolásban kitettem a hajóból, így maradt a nagy, reméltem nem tépjük el az első versenyen. 15-16 csomós szélben fordultunk a terelő bólyás pályajelnél ekkor már 8-10 hajót megelőztünk a regattából is. A Spi szépen felment tökéletes bekötés mindenhol és a hajó meglódult, simán bírta ezt a szelet, főleg, hogy 8 csomó fölött robogtunk, így a szelet alig éreztük hátulról. Középvizen mentem és mivel elég jó szél volt 150 fokról hagytam hogy kergessen minket a szél. Az volt az érzésünk, hogy a többiek állnak hozzánk képest. Eszméletlen rohanásba kezdtünk, ugyanakkor a 18 csomós befújások mellett is a hajó nagyon stabilan ment.


Gyenesdiás magasságában már láttuk a Zala torkolatnál kitett bóját és itt meghalzoltunk és robogtunk tovább a bója felé, itt már nem számoltuk hány hajó mellett mentünk el. A bója előtt ismét biztonsági fordulóra készültünk fel idejekorán leszedtük a spit, így hagytunk 20-30 métert a pályában itt. Aztán megkezdődött a futtatott negyed szeles rohanás a keszthelyi célvonal felé. Itt még 4-5 hajót utolértünk a végén egy komoly csatát megvívtunk és végül is a kategóriánkban (YSI/1) a második helyen futottunk be a Szkiff mögött, mint kiderült a regatta 111-ik helyén befutó hajó előtt. Jól éreztük magunkat, élvezetes rohanás volt. A pályát 1:47 alatt futottuk meg. 



A csapat nagyon rendben volt, hiba nélkül hoztuk le a pályát alapvetően a biztonságra törekedve.

Mancsaftjaim: Horváth Csaba, Lenkey Csaba, Szalai Szabolcs és Bíró Károly volt. A háttérben a feleségek persze ezerrel szurkoltak nekünk, nem is az eredmény miatt, inkább, hogy élvezzük az új hajót, ami maximálisan bejött. 

Van még mit gyakorolni, és a beállításokkal is sokat kell még kísérletezni, de egy ilyen remek kezdés azért elég sok lendületet ad. Készülünk tovább a Kékszalagra!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Végre egy jó szeles Kékszalag (54.)

  Izgatottan készültünk az újabb, immár 7-ik Kékszalagunkra a szokásos mancsaftjaimmal, Horváth Csabával, Lenkey Csabával és Szalai Szabolccsal, akikkel évek óta megtesszük ezt a távot, így egy összeszokott csapatot alkotunk. Van rutinunk a hosszútávú versenyzésben is és nem mellesleg abban, milyen felszereléseket vigyünk magunkkal. Idén beszereztem további vízre bekapcsolódó, biztonsági mellényre erősíthető lámpákat, hogy ha éjszaka beesik valaki a vízbe könnyen megtaláljuk. Szerencsére eddig nem történt még ilyen baleset és idén sem, de a biztonság az első. Az új Dynamic 35 típusú hajómmal indultunk neki az útnak, szokás szerint szerda délelőtt, hogy a csütörtök reggeli rajtot valamelyik közeli kikötőből közelítsük meg. Jó széllel vágtattunk végig a középső medencén, 3 órára öreg Tihanyban voltunk, az volt a terv, hogy ott felvesszük Lenkey Csaba mancsaftomat aki felvette a rajtcsomagot, de a 150-es merülésemmel nem tudtuk megközelíteni a mólót, kitolattunk és irány Földvár. Ott kap

4. Break Kupa Keszthelyen

Alig egy héttel a Kékszalag után Keszthelyen rendezték meg 2022.07.23-án a 4.Break Kupát , ami a West Open Trophy második állomása volt. Erre a versenyre összejött a család. Mindenki tud vitorlázni, így nem kellett nagyon belerázódni a dolgokba, inkább csak a szerepeket kellett leosztani. Felkapott téma most a Women on water, de nálunk a családban megszokott dolog, hogy a lányok a fedélzeten komoly feladatokat vállalnak, az igazsághoz tartozik, hogy a családban a feleségem hamarabb vitorlázott, mint én! A lánymonak meg amúgy is megvan a versenyrutinja, igaz a szárazföldön, de bezsebelt már néhány Európa és Világbajnoki címet.  Pénteken kimentünk délután kicsit gyakorolni, genakkeres menetre készültünk, mert 6-7 csomós szelet ígértek szombatra. Ezt gyakoroltuk egy rövid menetben.  Szombaton korán reggel indultunk útnak, hogy idejében odaérjünk a nevezésre és a 10 órakkor tartott kormányosi értekezletre. Minden rendben is ment, a pálya egy egyszerű up and down pálya volt. A kikötőből kim