Ugrás a fő tartalomra

Duplán Dupláztunk - XXIX. Fenyves Kupa


Augusztus 28.-án rendezték a 29-ik Fenyves kupát. Tavalyról szép emlékeink vannak mert a Yardstick II. győzelem mellé bezsebeltük a Yardstick abszolút kupát is, ami az összes induló hajó Yardstickszám szerint korrigált befutóját jelenti. Az idei évben Kövér Janó barátom mellé – akivel tavaly voltam – csatlakozott Tobi Tibi is a kikötőből, akivel előző nap felszereltük a hajót és kimentünk kicsit gyakorolni, hogy Tibi is átlássa a köteleket és természetesen, hogy kicsit összeszokjunk. 

A fiúk már korán reggel szendviccsel vártak a kikötőben, amit gyorsan elfogyasztottam magunkhoz vettünk egy kis lélekmelegítőt mert hűvös volt és indultunk is Fenyves felé. Idejében felértünk a rajtterületre a szél addigra szinte teljesen elállt. Mivel Keleti szelet ígértek ezért a rajtvonal keleti oldalán maradtam. Az alig lengedező szellő K-DK irányból fújt így fél-hármonegyed szélben rajtolt el a mezőny. Felettünk Liszkai Peti próbált beférni a rajthajó és közénk, de nem tudtam beengedni, mert teljesen felszorított két hajó, így épp mi is csak átcsúsztunk a zsűri hajó mellett.


Kitettük a fendereket és kézzel tartottuk el a hajókat egymástól. Amint elmentem a zsűri hajó mellett azonnal felélesedtem hogy minél tisztább szélben tudjak vitorlázni. A rajt jól sikerült az elsők között voltunk. A szél alig lengedezett, de azért haladtunk 1-1,5 csomóval. Az idő nagyon tiszta volt, így ki lehetett venni az északi part irányába kitett bóját. Amúgy sem volt probléma az iránnyal, mert Simó Béci a Gardával gyorsan az élre tört és mutatta az utat. 4-5 hajóval megszöktünk a többiek előtt. A Puffin-Elan 333, egy 8mOD, Qintett-Regina és Moizs Attila barátom a Duhaj-al, alattunk Pedig Bali Pistiék a 11mOD-al és a B-one jöttek fel. Sokáig úgy tűnt ugyan éles menetben, de egy takkon el tudunk menni az északi bójáig, de szerencsénkre nem így történt. A bójához közeledve a szél átfordul É-ÉNy-ba, így már nem lehetett tartani a bóját, a Puffin közben ellépett mellettünk 8-10 méterrel, de a szélforduló miatt a felettünk levő pozíció átrendeződött szél alattira. Húztam egy jó 50 méteres negatívot, és amikor úgy láttam már fogom a bóját ráfordultunk, ez a forduló olyan jól sikerült, hogy bő 50 métert elléptünk a Puffintól, a Qintettől, és a 8mOD-tól. Bali Pistiék és a B-one előttünk fordult 20-30 méterrel. A következő szakasz váltakozó negyed és félszélben telt.

Folyamatosan figyeltük a szelet állítottuk a vitorlát néha ráfutottunk az előttünk levőkre néha lemaradtunk, de nem tudtuk utolérni őket, szerencsére a  mögöttünk levő hajók sem tudtak közelebb kerülni hozzánk. Többször úgy éreztük, hogy fel kellene húzni a genakkert, de annyira legyezett a szél, hogy inkább nem kockáztattunk. Nekünk a Quintettet kellett tartani, mert vele voltunk egy kategóriába, a többiekre csak annyit figyeltem, hogy ne lassítsanak semmilyen formában, így inkább távol tartottam magam tőlük. A bója felé közeledve láttam, hogy már félszélben megyünk, mivel balra volt szerelve a genakker és jobbról kaptuk a szelet, úgy döntöttem, hogy felhúzzuk így, és majd a bója utána meghalzolunk, ezzel nem vesztünk időt az oldal átszereléssel. A forduló után már látszott ez remek döntés volt. A bója előtt betekertük a reachert, aztán felrántottuk a genakkert. Lementünk egy bő 50 métert a bójától és jó lendülettel halzoltunk egyet. Az üldözők is elérték a bóját, de ők még csak akkor kezdték el szerelni a bőszelest, így rájuk vertünk vagy 100-150 métert. Ez az előny már megnyugtató volt. A szél közben kicsit élénkebb lett, de így sem nagyon haladta meg a 4 csomót, amiben hármonegyedre vitorláztunk.

Bali Pistiék inkább tompábban mentek, igaz nekik spi volt fenn. A B-onera felzárkóztunk, de nem tudtuk befogni őket. A cél előtt még egyszer meg kellett halzolni, de onnan már 1 perc alatt bent voltunk. Abszolút 4-ik helyen futottunk be, de az előttünk levő hajók YS száma jóval alacsonyabb mint a miénk, így láttam, hogy jó eredmény született. A YSII-ben a Quintett jött be mögöttünk, de több mint 3 perces hátránnyal, így mivel a YS számunk megegyezik biztosak lehettünk, hogy elöl végzünk, persze néha van meglepetés, ha valaki még befut kicsit hátrébb, de magas YS számmal, ez az izgalmas a YS versenyzésben. Fordultunk is egyből Mária felé közben néztük a befutó hajókat. Hazamentünk letettük a hajót kicsit pihentünk aztán irány az eredmény hirdetés.

YSIII-ban Horváth Csaba barátom lányával Kingával Arwen hajójukkal a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhattak fel, előttük Bíró Karesz a Kiwi-vel a második lett. Amikor a YSII-ben bemondták másodiknak a Quintett-et akkor már tudtuk, hogy megvan a YSII első helye, boldogan mentünk ki átvenni a kupát, megvédtük a YSII első helyünket. A két abszolút kupát a végére hagyta a rendezőség, Simó Béci a Gardazzurra-val nyerte az abszolút első helyet. A Yardstickkal korrigált abszolút versenyt mi nyertük a ViNo-Bá 3.0-val ezzel ezt a címet is sikerült megvédeni. Nagyon kis szeles versenyben az idegek harca volt, szerencsére végig bírtuk és teljes koncentrációval mentünk végig a pályán és nem is sokat hagytunk benne. A szezon eleji botladozásaimat kiküszöbölve fejben
rendbe raktam magam,  hajó is jól összeállt, a mancsaftok pedig eddig is jól tették a dolgukat, így az utolsó három versenyünkön négy kupát hozzunk el, amiből három első és egy második volt. Köszönöm a mancsaftjaimnak ezeket az élményeket és azt, hogy ők is szívüket lelküket beleteszik a versenybe! A családtagoknak és a lelkes szurkolóknak a támogatást, bíztatást és a gratulációkat. Köszönjük a Balatonfenyvesi Vitorlás Egyesületnek a szervezést immár 29-ik alkalommal!

 

ViNo-Bá 3.0

2021.08.29

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Balatoni kör - Klasszikusan szólóban

Idén harmadszor vágtam neki egyedül körbehajózni a Balatont. A Folkboat osztály indította útjára ezt a tavaszi tókerülést, de a rendezvény évről évre népszerűbb lett, így idén már a Tihanyi Hajós Egylet szervezésében Klasszikus Szóló néven indították el ezt a versenyt. Sokáig kérdéses volt a COVID miatt megtartható-e az esemény, de végül is megkapták az engedélyt a rendezők. A THE méltó körülményeket biztosított mind az induláshoz, mind pedig a beérkezés után. Az eredményhirdetésnek is megadták a módját, de a legfontosabb, a kedves és segítőkész hozzáállás volt, amivel bármilyen kérdéshez, problémához hozzáálltak. Minden dicséret megilleti őket, profi munka volt! Szokás szerint a verseny előtti napon vittem fel a hajót Máriáról, és a THE-ben éjszakáztam. A péntek reggeli 9 órás rajthoz korán keltem mert az utolsó simításokat csak reggel akartam elvégezni a hajón. A reacheremet felhúztam Horváth Csaba barátom segítségével, aki szintén indult a versenyen Arwen hajójával. 8 óra után pár

53/6 Kékszalag

 6-ik Kékszalag versenyünkre készültünk vagy inkább csak vártunk, mert a tavaszi felkészülés nagy részébe belerondított a vírushelyzet. 3 héttel, hogy kilábaltam a betegségből már az egykezes tőkerülőn indultam, ahol még nagyon érződött a kondíció hiánya. Gyorsan elröpült a nyár fele és máris itt a kékszalag, ami már jobb fizikai állapotban talált, de nagyon érződött a vizen töltött órák hiánya. Az előrejelzés ismét kisszeles versenyt ígért, de gondoltam a tavalyi 33 órás körnél azért idén gyorsabban tudunk körbe menni. Reggel gyenge szélben indult a mezőny a széljelentés alapján északi partot választottam, ahogy a többség is. Bár látszólag a déli parton gyorsan kinyitott színes spinakker kavalkád elhagyta az északi parton gyenge negyedszélben Kenese felé tartó rajt, de ez gyorsan megváltozott. Leálló és néha megélénkülő szélben jó tempóban haladtunk a kenesei bója felé. Itt még mindenki friss és jókedvű, könnyű szakasz ez. Csopakot elhagyva DNY-i szél támadt így felhúztuk mi is a ge

28-ik Fenyves Kupa

   A Balatonfenyvesi Túravitorlás SE hagyományosan a nyár utolsó hétvégéjén rendezi meg a Fenyves Kupát. Egy héttel a keszthelyi István a Király kupa után, szombat reggel ismét úton voltunk ViNo-Bá 3.0 FPC-mel, csak most kelet felé. Kövér Janó barátom jött ezúttal mancsaftkodni. Előtte nap felszereltük a verseny vitorlát és kimentünk kicsit gyakorolni. Ugyan alap vitorlázattal mentünk csak, de legalább összeszoktunk. Viszonylag korán, 9 óra körül megérkeztünk a fenyvesi kikötő elé, ráadásul a 10 órás rajtot 30 perccel halasztották, így bőven volt idő felmérni a rajtvonalat és a versenytársakat. Jó 9 csomós DNY-i szél fújt és hátszeles rajtra lehetett számítani. 42 hajó indult a versenyen, ennek megfelelően nagyon oda kellett figyelni a rajt eljárásnál, mert a rajtvonal hossza elég rövid volt. A hátszeles rajt eleve elég ritka, így nem is nagyon van az ember „kezében”, külön nehézsége, hogy nem nagyon van lehetőség lassítani vagy megállni, ha az ember már elindult a rajtvonal felé,