Ugrás a fő tartalomra

Duplán Dupláztunk - XXIX. Fenyves Kupa


Augusztus 28.-án rendezték a 29-ik Fenyves kupát. Tavalyról szép emlékeink vannak mert a Yardstick II. győzelem mellé bezsebeltük a Yardstick abszolút kupát is, ami az összes induló hajó Yardstickszám szerint korrigált befutóját jelenti. Az idei évben Kövér Janó barátom mellé – akivel tavaly voltam – csatlakozott Tobi Tibi is a kikötőből, akivel előző nap felszereltük a hajót és kimentünk kicsit gyakorolni, hogy Tibi is átlássa a köteleket és természetesen, hogy kicsit összeszokjunk. 

A fiúk már korán reggel szendviccsel vártak a kikötőben, amit gyorsan elfogyasztottam magunkhoz vettünk egy kis lélekmelegítőt mert hűvös volt és indultunk is Fenyves felé. Idejében felértünk a rajtterületre a szél addigra szinte teljesen elállt. Mivel Keleti szelet ígértek ezért a rajtvonal keleti oldalán maradtam. Az alig lengedező szellő K-DK irányból fújt így fél-hármonegyed szélben rajtolt el a mezőny. Felettünk Liszkai Peti próbált beférni a rajthajó és közénk, de nem tudtam beengedni, mert teljesen felszorított két hajó, így épp mi is csak átcsúsztunk a zsűri hajó mellett.


Kitettük a fendereket és kézzel tartottuk el a hajókat egymástól. Amint elmentem a zsűri hajó mellett azonnal felélesedtem hogy minél tisztább szélben tudjak vitorlázni. A rajt jól sikerült az elsők között voltunk. A szél alig lengedezett, de azért haladtunk 1-1,5 csomóval. Az idő nagyon tiszta volt, így ki lehetett venni az északi part irányába kitett bóját. Amúgy sem volt probléma az iránnyal, mert Simó Béci a Gardával gyorsan az élre tört és mutatta az utat. 4-5 hajóval megszöktünk a többiek előtt. A Puffin-Elan 333, egy 8mOD, Qintett-Regina és Moizs Attila barátom a Duhaj-al, alattunk Pedig Bali Pistiék a 11mOD-al és a B-one jöttek fel. Sokáig úgy tűnt ugyan éles menetben, de egy takkon el tudunk menni az északi bójáig, de szerencsénkre nem így történt. A bójához közeledve a szél átfordul É-ÉNy-ba, így már nem lehetett tartani a bóját, a Puffin közben ellépett mellettünk 8-10 méterrel, de a szélforduló miatt a felettünk levő pozíció átrendeződött szél alattira. Húztam egy jó 50 méteres negatívot, és amikor úgy láttam már fogom a bóját ráfordultunk, ez a forduló olyan jól sikerült, hogy bő 50 métert elléptünk a Puffintól, a Qintettől, és a 8mOD-tól. Bali Pistiék és a B-one előttünk fordult 20-30 méterrel. A következő szakasz váltakozó negyed és félszélben telt.

Folyamatosan figyeltük a szelet állítottuk a vitorlát néha ráfutottunk az előttünk levőkre néha lemaradtunk, de nem tudtuk utolérni őket, szerencsére a  mögöttünk levő hajók sem tudtak közelebb kerülni hozzánk. Többször úgy éreztük, hogy fel kellene húzni a genakkert, de annyira legyezett a szél, hogy inkább nem kockáztattunk. Nekünk a Quintettet kellett tartani, mert vele voltunk egy kategóriába, a többiekre csak annyit figyeltem, hogy ne lassítsanak semmilyen formában, így inkább távol tartottam magam tőlük. A bója felé közeledve láttam, hogy már félszélben megyünk, mivel balra volt szerelve a genakker és jobbról kaptuk a szelet, úgy döntöttem, hogy felhúzzuk így, és majd a bója utána meghalzolunk, ezzel nem vesztünk időt az oldal átszereléssel. A forduló után már látszott ez remek döntés volt. A bója előtt betekertük a reachert, aztán felrántottuk a genakkert. Lementünk egy bő 50 métert a bójától és jó lendülettel halzoltunk egyet. Az üldözők is elérték a bóját, de ők még csak akkor kezdték el szerelni a bőszelest, így rájuk vertünk vagy 100-150 métert. Ez az előny már megnyugtató volt. A szél közben kicsit élénkebb lett, de így sem nagyon haladta meg a 4 csomót, amiben hármonegyedre vitorláztunk.

Bali Pistiék inkább tompábban mentek, igaz nekik spi volt fenn. A B-onera felzárkóztunk, de nem tudtuk befogni őket. A cél előtt még egyszer meg kellett halzolni, de onnan már 1 perc alatt bent voltunk. Abszolút 4-ik helyen futottunk be, de az előttünk levő hajók YS száma jóval alacsonyabb mint a miénk, így láttam, hogy jó eredmény született. A YSII-ben a Quintett jött be mögöttünk, de több mint 3 perces hátránnyal, így mivel a YS számunk megegyezik biztosak lehettünk, hogy elöl végzünk, persze néha van meglepetés, ha valaki még befut kicsit hátrébb, de magas YS számmal, ez az izgalmas a YS versenyzésben. Fordultunk is egyből Mária felé közben néztük a befutó hajókat. Hazamentünk letettük a hajót kicsit pihentünk aztán irány az eredmény hirdetés.

YSIII-ban Horváth Csaba barátom lányával Kingával Arwen hajójukkal a képzeletbeli dobogó harmadik fokára állhattak fel, előttük Bíró Karesz a Kiwi-vel a második lett. Amikor a YSII-ben bemondták másodiknak a Quintett-et akkor már tudtuk, hogy megvan a YSII első helye, boldogan mentünk ki átvenni a kupát, megvédtük a YSII első helyünket. A két abszolút kupát a végére hagyta a rendezőség, Simó Béci a Gardazzurra-val nyerte az abszolút első helyet. A Yardstickkal korrigált abszolút versenyt mi nyertük a ViNo-Bá 3.0-val ezzel ezt a címet is sikerült megvédeni. Nagyon kis szeles versenyben az idegek harca volt, szerencsére végig bírtuk és teljes koncentrációval mentünk végig a pályán és nem is sokat hagytunk benne. A szezon eleji botladozásaimat kiküszöbölve fejben
rendbe raktam magam,  hajó is jól összeállt, a mancsaftok pedig eddig is jól tették a dolgukat, így az utolsó három versenyünkön négy kupát hozzunk el, amiből három első és egy második volt. Köszönöm a mancsaftjaimnak ezeket az élményeket és azt, hogy ők is szívüket lelküket beleteszik a versenybe! A családtagoknak és a lelkes szurkolóknak a támogatást, bíztatást és a gratulációkat. Köszönjük a Balatonfenyvesi Vitorlás Egyesületnek a szervezést immár 29-ik alkalommal!

 

ViNo-Bá 3.0

2021.08.29

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

23. Rizling Kupa – amikor négy kéz éppen elég!

Régóta szerettem volna kipróbálni, mit tudunk Horváth Csaba barátommal kihozni ketten a hajóból, és most adódott alkalom erre a 23. Rizling Kupán, amit Ábrahámhegyen rendeztek a Nyugat Balatoni Regatták sorozat 4. állomásaként. A Kupa jóval régebben indult, mint a sorozat, így sok visszajáró vitorlázó volt már erre a versenyre. Én még nem voltam Ábrahámon és őszintén a Balatonnak ezt a részét kevésbé ismerem, bár nincs tőlünk messze, de annyira épp távol van, hogy ez már egy pár órás túrába nem fér bele. A 2023.07.29-én megrendezett verseny előtt sikerült jópár napot kint lennem a vizen és állítgattam a hajón. Legfőképpen a baumom és ezzel a grószom alakja nem tetszett, így a merev albámon hangoltam kicsit. Persze nagyon jól jött a vitorlázott órák száma is, ami még így is rettenetesen kevés, de több, mint amit tavasszal és nyár elején rá tudtam fordítani a vitorlázásra. Beszélve a rendezővel tudtam, hogy komoly hajók jönnek majd a versenyre, mondtam is Csaba barátomnak, hogy most le

4. Break Kupa Keszthelyen

Alig egy héttel a Kékszalag után Keszthelyen rendezték meg 2022.07.23-án a 4.Break Kupát , ami a West Open Trophy második állomása volt. Erre a versenyre összejött a család. Mindenki tud vitorlázni, így nem kellett nagyon belerázódni a dolgokba, inkább csak a szerepeket kellett leosztani. Felkapott téma most a Women on water, de nálunk a családban megszokott dolog, hogy a lányok a fedélzeten komoly feladatokat vállalnak, az igazsághoz tartozik, hogy a családban a feleségem hamarabb vitorlázott, mint én! A lánymonak meg amúgy is megvan a versenyrutinja, igaz a szárazföldön, de bezsebelt már néhány Európa és Világbajnoki címet.  Pénteken kimentünk délután kicsit gyakorolni, genakkeres menetre készültünk, mert 6-7 csomós szelet ígértek szombatra. Ezt gyakoroltuk egy rövid menetben.  Szombaton korán reggel indultunk útnak, hogy idejében odaérjünk a nevezésre és a 10 órakkor tartott kormányosi értekezletre. Minden rendben is ment, a pálya egy egyszerű up and down pálya volt. A kikötőből kim

Kékszalag főpróba Gyenesen

 Július 9-én rendezte meg a 20 éves jubileumát ünneplő Gyenesi Vitorlás Egyesület a nyugati medence 5 állomásából álló West Open Trophy első futamát, mely erős szélben zajlott. Balatonmáriáról 5 hajóval vettünk részt. A Seherezádé Dr. Rahóty Pál kormányzásával, a Gobárka Pintér Csaba kormányzásával, a Nimfa Joó Tamás kapitánnyal, a Kiwi Bíró Károly kapitánnyal és a ViNo-Bá Xyston jómagam vezényletével. Erős kreuzban kellett felkapaszkodnunk a gyenesi kikötőbe, de legalább kicsit belerázódtunk az erősszeles időjárási körülményekbe. 11:30-kor megérkeztünk, beneveztünk és 12 óra után pár perccel megvolt a kormányosi értekezlet is. Elindultunk a hajókhoz, utolsó simítások és kifutás a kikötőből. A szél nem csendesedett. Mi fockal és teljes nagyvitorlával terveztük végigcsinálni a versenyt, mivel 3-an voltunk a fedélzeten ezért úgy döntöttünk ekkora szélben nem húzunk spit. Egy kisebb reachert felszereltünk, tessék lássék, hogy jó lesz az majd a raumos szakaszokra. Háromszög alakú pályá