Ugrás a fő tartalomra

Keszthely Last minute regatta

Szomorkás ködös őszi időben indultunk október végén Keszthelyre a Last Minute Regattára. A kikötőből kiérve a part mellett haladva indultunk el Keszthely felé, ami a ködbe veszett csak úgy, mint az északi part. Bő egy óra után a köd lassan felszállt és a KYC előtt lassan gyülekező hajók felsejlettek a távolban. Kellemes széllel érkeztünk meg, de sajnos ez a rajt idejére teljesen elállt. Két pályafutam volt a programban, a nagyjából 4 km-es háromszög pályán az utolsó 2 bójánál plussz hurkot kellett tenni. Igen munkásra sikerült a forgolódó szélben.


Az első futam rajtja - ahol YS kategóriánként negyedóránként indították a mezőnyt  - nagyon jól sikerült. Jó pozícióban az elsők között vettük az 1-es bóját, a forgolódó szélben nagy harcot vívtunk a J24-es Break-el. Sokáig vezettünk az egyik fordulónál azonban nem sikerült előkészíteni a reachert a spi lehúzása után, így a genuát tekertük ki, aminek a roller kötele beszorult a csigába, így ez is csak félig nyílt ki. A Break pedig teljes vitorlázattal meglépett a frissülő szélben. Sajnos már nem tudtuk behozni, így mögöttük értünk a célba, az üldöző boly azonban nagyon messze volt.


A második futam rajtja már minden osztálynak egyszerre volt. A rajt előtt annyira leállt a szél, hogy nem tudtam megfelelő pozícióban elrajtolni, így a mezőny alatt kicsit beragadtunk. A kreuz bójánál erős középmezőnyben érkeztünk, azonban a következő szakaszon már ismét az élmezőnyben voltunk. A második bója kerülése után pedig feljöttünk a második helyre, előttünk csak egy 8M one design volt. A szél nem nekünk kedvezett, mert a Break, akivel itt is nagy csatát vívtunk hamarabb kapta meg a Keszthely felől érkező breeze-t, így a 3-ik bóját már jó 100 méteres előnnyel vették. Mi a Restless YSI-es hajóval ballagtunk békésen egymás mellett. Keszthely felől látszott valami élénkülés, de nagyon lassan kaptuk meg, miután megérkezett, már gyorsan történtek az események. Kreuz-ban felmentünk még Keszthelyig, aztán vissza Györök felé spi-vel majd le a célba.

A szezon végére már egy jól összeszokott csapattal Horváth Csabával és Szalai Szabolccsal végül is a
harmadik helyet hoztuk el YSII-ben egy 470-es és a Break J24 mögött, aminek nagyon örültünk. Feltöltöttük magunkat télire vitorlázásból! A hazaút már gyorsan eltelt, leszedtük a vitorlákat elcsomagoltuk és ezzel el is kezdtem a téli készülődést. Ez volt az idei utolsó utam ViNo-Bá 3.0-val, akivel jól összeszoktunk. Néhány apró változtatás a télen és jövőre újult erővel vágunk majd neki szelni a habokat.


Sok örömünk volt az idei évben és sokat tanultam ismét a vitorlázás fortélyairól. Megismerkedtem az új hajómmal amivel nagyon elégedett vagyok, egy igazi túra sport hajó, kényelemmel a családnak, sebességgel a versenyekre, mi kell még…





Jövőre folyt köv…

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

23. Rizling Kupa – amikor négy kéz éppen elég!

Régóta szerettem volna kipróbálni, mit tudunk Horváth Csaba barátommal kihozni ketten a hajóból, és most adódott alkalom erre a 23. Rizling Kupán, amit Ábrahámhegyen rendeztek a Nyugat Balatoni Regatták sorozat 4. állomásaként. A Kupa jóval régebben indult, mint a sorozat, így sok visszajáró vitorlázó volt már erre a versenyre. Én még nem voltam Ábrahámon és őszintén a Balatonnak ezt a részét kevésbé ismerem, bár nincs tőlünk messze, de annyira épp távol van, hogy ez már egy pár órás túrába nem fér bele. A 2023.07.29-én megrendezett verseny előtt sikerült jópár napot kint lennem a vizen és állítgattam a hajón. Legfőképpen a baumom és ezzel a grószom alakja nem tetszett, így a merev albámon hangoltam kicsit. Persze nagyon jól jött a vitorlázott órák száma is, ami még így is rettenetesen kevés, de több, mint amit tavasszal és nyár elején rá tudtam fordítani a vitorlázásra. Beszélve a rendezővel tudtam, hogy komoly hajók jönnek majd a versenyre, mondtam is Csaba barátomnak, hogy most le

4. Break Kupa Keszthelyen

Alig egy héttel a Kékszalag után Keszthelyen rendezték meg 2022.07.23-án a 4.Break Kupát , ami a West Open Trophy második állomása volt. Erre a versenyre összejött a család. Mindenki tud vitorlázni, így nem kellett nagyon belerázódni a dolgokba, inkább csak a szerepeket kellett leosztani. Felkapott téma most a Women on water, de nálunk a családban megszokott dolog, hogy a lányok a fedélzeten komoly feladatokat vállalnak, az igazsághoz tartozik, hogy a családban a feleségem hamarabb vitorlázott, mint én! A lánymonak meg amúgy is megvan a versenyrutinja, igaz a szárazföldön, de bezsebelt már néhány Európa és Világbajnoki címet.  Pénteken kimentünk délután kicsit gyakorolni, genakkeres menetre készültünk, mert 6-7 csomós szelet ígértek szombatra. Ezt gyakoroltuk egy rövid menetben.  Szombaton korán reggel indultunk útnak, hogy idejében odaérjünk a nevezésre és a 10 órakkor tartott kormányosi értekezletre. Minden rendben is ment, a pálya egy egyszerű up and down pálya volt. A kikötőből kim

Kékszalag főpróba Gyenesen

 Július 9-én rendezte meg a 20 éves jubileumát ünneplő Gyenesi Vitorlás Egyesület a nyugati medence 5 állomásából álló West Open Trophy első futamát, mely erős szélben zajlott. Balatonmáriáról 5 hajóval vettünk részt. A Seherezádé Dr. Rahóty Pál kormányzásával, a Gobárka Pintér Csaba kormányzásával, a Nimfa Joó Tamás kapitánnyal, a Kiwi Bíró Károly kapitánnyal és a ViNo-Bá Xyston jómagam vezényletével. Erős kreuzban kellett felkapaszkodnunk a gyenesi kikötőbe, de legalább kicsit belerázódtunk az erősszeles időjárási körülményekbe. 11:30-kor megérkeztünk, beneveztünk és 12 óra után pár perccel megvolt a kormányosi értekezlet is. Elindultunk a hajókhoz, utolsó simítások és kifutás a kikötőből. A szél nem csendesedett. Mi fockal és teljes nagyvitorlával terveztük végigcsinálni a versenyt, mivel 3-an voltunk a fedélzeten ezért úgy döntöttünk ekkora szélben nem húzunk spit. Egy kisebb reachert felszereltünk, tessék lássék, hogy jó lesz az majd a raumos szakaszokra. Háromszög alakú pályá