A Nyugat-Balaton Szalag idei versenyére egy részben összeszokott, de annál lelkesebb csapattal álltunk rajthoz.
Csabi, az állandó foredeck-em, akivel elég sokat hajózunk – már félszavakból is megértjük egymást. Volt már közös tengeri kalandunk is, de jórészt a Balatonon vitorlázunk együtt. Megbízható, határozott mozdulatokkal dolgozik elöl. Szabi gyakori crew a hajón, a fock trimmelése jellemzően az ő feladata, de a reacher és spi felhúzó kötél kezelése, valamint a spi schott is hozzá tartozik. Most is teljes koncentrációval csinálta végig a versenyt. Zoli, akivel a Sailing Bandben együtt zenélünk, a grósz schottot kezelte – neki még kevesebb rutinja van ezen a hajón, de már korábban is értünk el közösen szép eredményeket és most is kiválóan teljesített.Az első szakaszon mi nagyon élesen tudtunk menni. Két kemény
ellenféllel kerültünk taktikai csatába: a Fortély-al 11 méteres one design,
valamint az Aeroplain nevű Carrera 290-es hajóval. A mezőny szépen
lassan kezdett leszakadozni mögöttünk, de a Fortély tartotta a magasságunkat –
sebességben viszont nem tudta felvenni a versenyt. A Carrera tompábban ment,
nem tudott olyan élesen húzni, mint mi.
Ábrahámi bója – elsőként!
hátszélre fordulva felhúztuk a reachert, kinyitottuk, és vágtattunk Badacsony felé. Közben kitették a másodfokú viharjelzést, a vizet egyre jobban tépte a szél, és a hullámok is egyre magasabbak lettek. Egyre erősebb befújások jöttek, így visszatekertük a reachert és leengedtük – nem kockáztattunk vele tovább.
A Szigligeti-öbölben, Badacsony lábánál viszont a
Fortély lassan, de biztosan megelőzött. Hiába állítgattam a vitorlákon, nem
tudtuk tartani a tempóját.
A szél csak nőtt, 20 csomó fölé emelkedtett a pöffök
ereje, így a grószt lereffeltük. Györök alatt kicsit kavargósabb volt a
szél, de aztán jött az igazi attrakció: 30 csomós befújások, a fedélzet
vizes volt, néha fellúvoltunk, de tartottuk az irányt Keszthely felé. A
Carrera is kezdett közeledni mögöttünk.
150 fokról jött. Gondolkodtam, reff ki? Vajon bírja? Verseny van, kockáztatunk. Kiadtam a parancsot: Reff ki! Gyorsan végrehajtottuk, de még így sem tudtuk megtartani a pozíciót – Györök magasságában az Aeroplain megelőzött.
A sebességünk többször átlépte a 9 csomót, és gyakran
forrt mögöttünk a víz – élveztük a lendületet, a sebesség érzését. A Szigligeti-öböl
hullámai viszont nem könnyítették meg a dolgunkat: a hullámzás
nehezítette az iránytartást, folyamatos koncentrációt igényelt, hogy a hajó
ki ne forduljon, különösen a kritikusabb leejtések után.
Délről feltűnt a Szamuráj Jack, ami kis zavart
okozott – már azon gondolkodtunk, hogyan lehet ott, de végül kiderült: nem
voltak versenyben, csak edzettek. Így fellélegeztünk – az abszolút harmadik
hely még mindig megvolt. A mezőny mögöttünk teljesen leszakadt.
Az új árbócunk, amit a Bali műhely újított
fel, hibátlanul dolgozott – stabilan, megbízhatóan.
Több hajó is megsínylette az időjárást – volt
kormánytörés, leszakadt vitorla, kemény próbák. Mi egy kisebb vitorla
szakadással megúsztuk – és egy óriási élménnyel gazdagodtunk.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése